Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top


Rail Baltica lõhestab Eesti maa
22/12/2013

Rail Baltica lõhestab Eesti maa

Rail Balticat puudutavad viimased uudised on seotud uue raudtee kulgemiskoridoride üle muretsevate kogukondade protestidega. Näiteks Kehtna valla külade elanikele teeb enim muret „barjääriefekt”, mis kaasneb kiirrongitrassi rajamisega.

 

„Kohalikud külavanemad kirjeldavad Rail Balticu trassi sõnadega Hiina müür, et iseloomustada selle mõju. Otseselt võtab raudtee enda alla 50 meetri laiuse riba, mis piiratakse mõlemalt poolt kõrge võrkaiaga, et ükski inimene ega loom raudteele ei pääseks. Lisandub 150 meetrit lagedat turva-ala mõlemal pool; kokku võtab seega raudtee enda alla 350 meetri laiuse ala. Pääs teisele poole raudteed võib jääda 10 kilomeetri kaugusele. Ühtegi samatasandilist ülesõitu kiirrongiteel olla ei tohi,” kirjutas 15. juuli Postimees.

 

Ülejäänud eestlasi, keda Rail Baltica otseselt ei puuduta, jätab teema üsna ükskõikseks. Pigem ollakse positiivselt meelestatud: näe, kui tore, veel üks ühendustee Euroopaga!

 

„Kuigi Rail Baltica raudteed püütakse inimestele „müüa” kui võluvitsa, millega hakkavad liikuma suured rahvamassid ja tohutud kaubavood, on reaalsus midagi muud. Pigem on Rail Baltica näol tegemist hoopis spetsiifilise infrastruktuuriga, mis hakkab teenindama Eestisse rajatavaid uusi üüratuid kaevandusi jne,” kirjutab portaal blog.kaitseomatervist.ee. „Näiteks kildagaasi ja fosforiidi suuremahulise kaevandamisega plaanitakse algust teha hiljemalt 2020. aastal. Täpselt selleks ajaks valmib ka Rail Baltica. On see kokkusattumus? Ei ole,” väidetakse blogis. Kildagaas kogub maailmas populaarsust, sest aitab vähendada riikide sõltuvust naftast, põlevkivist ja tuumaenergiast. Kildagaasi peetakse tulevikuenergiaks, ja meie maapõues leidub seda ohtralt.

 

„Kuna kaevandused saavad olema ulatuslikud, siis on vaja, et inimesi jalus poleks. Seetõttu teevad Eesti riigijuhid kõik, et inimesed vabatahtlikult eest ära läheksid. Maaelu ja haridussüsteemi hävitamine, ettevõtluse väljasuretamine, kiirabiarstide ja päästetöötajate koondamine täidab ainult ühte eesmärki – saada tülikad inimesed tulevaste kaevanduste territooriumilt jalust ära.”

 

Portaalis petitsioon.ee hoiatab üks teadlik kodanik maavarade kaevandamise eest. „Saage, inimesed, aru, maailmas, kus joogiveega läheb järjest kitsamaks, on meie põhjavete reostamine tohutu katastroof. See tähendab, et sisuliselt muutub siin elamine võimatuks. Keskkonnareostus toob kaasa palju tervisehädasid.” Ta küsib: milleks on vaja juba nüüd allkirjastada Rail Baltica 2 lepe? „Järelikult tahetakse midagi väga suures mahus vedada, ning need ei ole inimesed. Meid on algusest peale selle reisijateveoga lollitatud. Tegelik põhjus on ikka maavarade väljavedu. Eesti rahvas jääb totaalseks kaotajaks, kui sellele vastu ei hakata.”

 

Kesknädal kutsub eestlasi üles avama silmad ja üheskoos, nagu 25 aastat tagasi – „fosforiidisõja” aegadel – võitlema saatuse vastu! Praegu on see veel võimalik.

 

kesknadal.ee